Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

lördag 29 september 2012

Ny kusin, bokmässa och trots.

Igår blev jag moster för 5:e gången och Oskar fick en ny liten flick-kusin :-)
Hoppas vår förkylning försvinner fort så vi kan hälsa på det lilla pyret.

Idag har vi varit på bokmässan. Tur vi åkte när vi gjorde, för när vi gick därifrån var kön in enorm!
Jag köpte 5 böcker av min vän och författare Kim M Kimselius. En bok är present och 4 till mig :-)
Oskar fick 2 nya böcker och ett pussel och Hans hittade några tidningar.

Nu vid kvällsmaten har vi som vanligt tampats med en mycket envis, arg och trotsig Oskar... Inte roligt! Till slut grät både han och jag... Till slut åt han lite grann och nu är vi sams igen, men det är så jobbigt!
Någon som har tips om hur vi kan göra??

Snart kommer nästa kamp, att få honom att somna i sin säng. Det gick jättebra en period, men inte nu längre... Tycker det är galet sent att han ska somna 23 på kvällen...

Ha en bra lördag!
/Jessa

Inga kommentarer: