Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 11 november 2011

Otur på väg till jobbet...

Just nu är jag så arg!!!
Ikväll när jag åkte till jobbet hände en obehaglig sak...

In mot centrum där jag jobbar är en 40 väg.
Jag håller alltid hastigheten där, för man vet ju inte om det är poliskontroll.
När jag kommer nerför en backe går det en tjej mitt i vägen längre fram, och hon verkar inte bry sig om att jag kommer,
Jag saktar in och stannar, eftersom hon inte flyttar sig. Sista biten springer hon fram, slänger sig upp på vindrutan och skriker att jag ska köra på henne, sen glider hon ner ovh lägger sig framför bilen.
Jag blir totalt livrädd och låser dörrarna...
Hon reser sig och ställer sig vid passagerarsidan, bankar på fönstret och försöker öppna dörren.
Tack och lov att jag låst!
Hon vrålar åt mig att köra, men jag vågar inte rubba bilen av rädsla att hon ska slänga sig framför.
Medans jag rotar fram telefonen så ropar hon förlåt, att hon inte menade det och att hon är full.
Jag blir arg och skriker åt henne att dra åt h**vete.

Då kommer hennes killkompis fram och försöker öppna förardörren, även han skriker åt mig att köra.
Då har jag lyckats slå 112 och väntar på svar.
Precis innan de svarar så riktar han en kraftig spark på förardörren, och de försvinner uppåt backen.

Gissa om det är en hysterisk Jessica de får prata med på SOS!
Jag blir snabbt kopplad till polisen, och då ser jag i backspegeln att en annan bil oxå fått stanna.

Polisen ber mig att ställa mig säkert med bilen och stanna kvar tills de kommer.
Jag lyckas ringa jobbet och på nåt sett förklara varför jag är sen.

Polisen kommer efter ca 10 minuter tror jag. Får prata med en jättetrevlig kvinnlig polis.
När vi står och pratar svänger en annan bil in och pratar med polismannen, som tar bilen och kör iväg.
När vi nästan är färdiga får poliskvinnan springa iväg uppåt och det kommer en polisbil till med full fart och syrener...

Polisen kommer tillbaka till mig och vi pratar färdigt, och sa att de tagit 2 personer och att det blev lite bråk.

Jag kommer få rapporten hemskickad, och även få papper om hur det har gått. Om det läggs ner eller går vidare...

Jag kom fram till jobbet lite sent, men är iaf lite mer samlad.
Nu är jag mest arg!
Överreagerade jag? Skulle jag kanske bara kört vidare och struntat i att ringa???
Jag är arg på dem, men jag ville ju inte heller att hon skulle råka illa ut, hon visste ju tydligen inte riktigt vad hon höll på med...

Hur gick det med bilen då?
Ingen aning, det var mörkt och bilen är så smutsig så man såg bara ett märke i smutsen där foten hamnat.
Jag såg ev ett märke i rutan som inte varit där innan, som en repa efter dragkedja eller liknande.
Hursom så skulle vi visst kunna få skadestånd om det var något på bilen...

På ett sätt känns det lite sådär att sitta här själv på jobbet inatt, men jag känner mig trygg på min arbetsplats, och det har aldrig hänt något här.

Jag hade bara lite otur när jag åkte hit idag...

Heder åt den som orkar läsa igenom mitt svamlande!

Kram





4 kommentarer:

Annelie sa...

Fy vad obehagligt!! Usch, ingen rolig läsning alls! Förstår att det tog en stund innan du fick lugnat ner dig... Kram!

Anette Bylin sa...

Usch vad hemskt! Klart att man blir rädd och arg på samma gång. Tycker att du gjorde helt rätt.
Stor kram till dig !!!

Sara sa...

Fy vad läskigt. Jag tycker du gjorde helt rätt!
Angående minibloggträff är jag på, bara jag piggar på mig lite så.:-)
Jag är lite sugen på jul på liseberg. Kanske kan va nåt? Nån mer som vill kanske också..
Kram

Anonym sa...

Otäckt!

En fråga bara: varför skriver du ut att polisen var kvinnlig? Polis som polis, är det relevant att polisen är av kvinnligt kön?