Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

tisdag 22 januari 2013

Intervju och tester

Igår var jag på rekryteringsmyndigheten.
Det var intervju med en psykolog och test-och simultantest. Testet gick bra, jag fick betyg 9 av 10. Intervjun kändes bra, hon var väldigt lätt att prata med.

Idag fick jag mail från SOS, de vill ha mina referenser. :-)
Jag tror det kan vara sista steget. Förutom drogtest och utdrag från polisen.
Så faller jag nu är det precis innan målsnöret...
Hoppas de får tag på mina referenser fort och hör av sig snabbt om hur det blir!

/Jessa

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Håller tummarna för att du får jobbet! Har själv nyligen varit på intervju hos SOS så nu går man i väntans tider på att få besked om man får besöka Rekryteringsnämnden eller ej. Tyckte du att där var något som var knepigt med stress- och simultantestet? Något tips om var man bör tänka på?

Med vänlig hälsning
Maja

Jessica sa...

Hej Maja!
Håller tummarna att du ska komma vidare!
Jag tyckte stress-och simultantestet var roligt och lite knepigt =)
Precis såna uppgifter som jag tycker är roligt, och samma typ av spel som jag tycker om att spela på telefonen.
Tänk på att ta det lungt och fokusera, det är nog det tipset jag kan ge =)

Mvh Jessica

Hanna sa...

Hoppas du får jobbet!

Anonym sa...

Tack tack Jessica! Ha det så gott & sköt om dej!

Vänligen
Maja

Carolina sa...

Hej!

Jag råkade ramla in på din blog, hoppas allt är bra med dig. Bra jobbat på testerna! Jag har funderat på SOS och jag blev så nyfiken på hur stress- och simultantestet går till ;)

Fick man sortera kort och lyssna på radio, jag har hört lite olika, eller var det stryka siffror och symboler på dator? Hur mycket du än säger så avgörs ju testet ändå på plats. Jag är så himla nyfiken och det handlar ju precis som du säger om att vara lugn och fokuserad.

Ser fram emot att höra hur det gick till ;)

Mvh

Carro

Jessica sa...

Hej Carro!
Testet jag gjorde var bland annat stryka siffror och symboler.
Vet inte vart du bor, men de söker just nu 112-operatörer till Göteborg.
Har du möjlighet så sök! Ett roligt varierande jobb!
Jag trivs jättebra!

Mvh Jessica

Caroline sa...

Hej Jessica,

tack för svaret! Vad snällt, fick du anteckna medans du gjorde testet?

Vad kul, nej tyvärr är jag inte i närheten av gbg, men tack för tipset!!

Vad kul att du trivs. Tack för en bra blogg.

Carro

Jessica sa...

Hej Carro!
Kul att du gillar min blogg :-)
Jag fick ha papper och penna jämte mig.

Jessica