Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

måndag 3 maj 2010

50 dagar kvar

Nu är det bara 50 dagar kvar, men Sprattel hade gärna fått komma imorgon!
Även om jag mår bättre nu än vad jag gjort hela graviditeten, så börjar det bli tungt och jobbigt...
Har börjat springa uppe på toa på nätterna igen, det är inget jag saknat... =)

Sprattel har haft en aktiv vecka, har bökat och sparkat så hela magen har hoppat. Igår lugnade han sig ganska mycket, men ger sig fortfarande till känna emellanåt.

Den här veckan är det en del på schemat, bla 3 födelsedagskalas.
Imorgon åker vi till Ullared en sväng, på onsdag är det begravning (Hans moster), torsdag ska vi till barnmorskan, fredag 25-årskalas, lördag gratta Vincent (min brorson) som fyller 4 år och på söndag ska vi på 1-årskalas till William (Hans systersonson).

Nästa vecka på tisdag ska vi till Östra och träffa en läkare. Vet inte om jag skrivit det innan, men jag frågade min läkare på mvc angående min operation i livmodern (muskelknutor) om det är nån fara vid förlossningen. Hon skickade iväg min journal från Sahlgrenska till Östra på bedömning. Men istället för att hon fick ett svar, så fick vi tid till en läkare. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det... Så nu vet vi inte om det blir vaginal förlossning eller kejsarsnitt...
Vet inte hur jag ställer mig, men jag vill inte riskera nåt.

Hans har gått till tvättstugan, och jag tänkte gå och skala potatis...

Ha en bra måndag!

/Jessa

3 kommentarer:

Timea sa...

Är du också opererad med muskelknutor? Jag med! Men jag fick redan nya (2) som är än så länge små, så barnmorskan sa att om de inte börjar växa fort, kan de inte vara någon fara för graviditet. Har du också fått nya muskelknutor efter operationen?
En läkare sa till mig på mvc, att förmodligen ska jag föda barnet med kejsarsnitt eftersom mitt livmodern är opererad och då brukar de oftast göra så.
Jag är nyfiken vad läkaren säger till dig på Östra!
Kram

Annelie sa...

Ojoj, fullt upp hela veckan!! Så det blev begravning så snart? Gott att ha det avklarat... Annars bör du nog ta det lite lugnt, så du orkar med de sista dagarna av graviditeten också... Ska du med mamma och Elinor till Ullared? Du får la parkera dig i nåt av caféerna när det blir tungt!

En bra måndag har jag INTE haft, men det kommer bli en bättre tisdag - allt blir bättre efter en magsjukenatt! Hoppas din vecka blir fin, om än fullproppad.

Marre sa...

Gud vad tiden går foert!!! Jag började följa din blogg när du var i vecka 17..tror jag det var iaf..hehe & nu är det bara 50 dagar kvar!!!! Helt ortoligt!!

Tack för dina kommentarer=D

Kram kram!!!