Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag

Nu har vi gått in i påsken.
Tydligen är påskveckan en vecka som är fylld av fester, iaf tycker våra grannar det.
De festar inte samtidigt, utan har delat upp det på varsin kväll...
I ena lägenheten är dottern själv hemma, då är det alltid fest, högljudda sådana.
Det är inte roligt med så hög musik att rutorna vibrerar och det känns i golvet.
Tack och lov verkar Oskar inte störas av det, han sover lugnt.

Jag vet att vi valt att bo i lägenhet och man får tåla en fest då och då, men jag tycker ändå att man kan visa lite respekt. Men det kanske är jag som har blivit en gammal surkärring =)

När vi hade fester så sa vi alltid till grannarna innan, och bad dem säga till om vi störde.
Närmsta grannen var en gammal tant, hon tyckte det var jätteroligt när vi festade lite och lyssnade på musik. Det blir mer liv då sa hon.

När Hans var och sa till att de kanske kunde dämpa sig lite så ställde de sig utanför köksfönstret och försökte kika in, det tycker jag är obehagligt.
Jag sitter på jobbet och slipper eländet, men jag tycker det är obehagligt ändå...

Ja, ja, nog om jobbiga grannar...

Har precis kollat på finalen av Sveriges mästerkock. Tyvärr fick jag reda på vem som vann innan jag hann se reprisen, men det var rörande ändå. Kom både en och två tårar.
Hann inte se det innan jag åkte till jobbet, så jag kollade reprisen.
Ville inte veta vem som vann innan, så jag blundade när jag satte på text-tv för att komma fram till tv-tablån och jag gick inte ut på nätet. Tyvärr kollade jag på nyheterna... Inte trodde jag att det skulle komma upp där.
Tycker om serien, och är glad att det ska komma en säsong till.


Nog med svammel mitt i natten!

/Jessa

Inga kommentarer: