Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

onsdag 14 april 2010

Försäkringskassan

Idag har jag fått besked angående havandeskapspenning. Blev beviljad full hp. Härligt! Behöver jag inte tänka mer på det.
Nu är det bara sjukskrivningen som jag hoppas går igenom. Fick även de papprerna idag att fylla i. Har gjort det, och de ligger redan på lådan. Hoppas hoppas hoppas!

Nu tänkte jag gå in på försäkringskassans sida och fylla i föräldraledigheten. Tar ett par månader till att börja med, så är det gjort.

Har precis ätit en god middag. Kycklingfilé, champinjonsås, nudlar (Hans åt pommes) och broccoli. Är sååå sugen på broccoli nu för tiden att jag till och med drömmer att jag äter det. Det är nog det första nyttiga jag är sugen på, förutom apelsinerna kring jul.

Hade min dagliga lilla promenad till affären innan, längre än så klarar jag inte av... Kom knappt upp för trappan sen...
Tråkigt, för jag vill verkligen ut på långpromenad i det fina vädret!
Men nu får jag tänka på att jag ska må bra istället.

Imorgon blir det en tur till öronläkaren i Skene (jag är fortfarande ett "öronbarn"), och sen blir det lunch hos mamma i Örby.

Ha en bra vårdag!

/Jessa

Inga kommentarer: