Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 23 april 2010

Gravidförsäkring mm

Tecknade en gravidförsäkring (betald) i höstas. Tänkte att det är alltid bra att ha.
Idag kom jag på att jag kanske ska kolla om jag kan få ut nåt pga sjukskrivning och foglossning.
Har precis pratat med dem, och jajjamen, jag får 1000:-. Hon skulle fixa det så fort som möjligt.
Inte trodde jag att det skulle gå så lätt...

Nu ska vi snart åka och kolla på en bil. Hoppas den är bra, för vi sålde vår igår och det känns konstigt att vara utan bil. Men jag återkommer om det sen.

Har haft David här ett par dagar i veckan. Elinor var tvungen att åka till lasarettet med Emma.
Emma hade rosslig andning och behövde medicin, men nu mår hon bättre. David följde med till barnmorskan, men ville hellre leka i väntrummet.
Allt var bra med bebis, hjärtljudet var 144. Jag hade gått upp 4 kg på 6 veckor, men det var inget gnäll...
Jag kände hur bebis bökade runt nån dag innan, och frågade om hon kunde kolla hur h*n låg. Det gjorde hon, och hon var nästan säker på att huvudet var neråt. Men det kan ändra sig igen. För min del får h*n gärna ligga kvar så, för det var obehagligt när hela magen vände sig... =)

Nu kommer mamma och pappa, så jag får ta på mig och gå ut.
Hoppas bilen är nåt för oss!

/Jessa

Inga kommentarer: