Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 2 juli 2010

Ett steg framåt

Igår var syster Elinor här med barnen David och Emma. Hade en mysig och trevlig dag!
David sa till sin kusin på skarpen 2 gånger att komma ut nu!

En stund efter de åkt gick jag på toa. Snacka chocken jag fick! När jag torkade så var det bara blod, mycket blod i mina ögon... Antagligen såg det värre ut än det var...
Ringde till förlossningen och fick komma in med en gång.

Jag sprang omkring som en yr höna här hemma när vi skulle få ihop de lösa grejerna som skulle med, medans Hans var helt lugn... Jag som trodde det skulle vara tvärtom...
Vi fick komma in till specialförlossningen, och göra ctg-kurva. Hjärtljuden var jättebra, och det var regelbundna värkar heal tiden. När kurvan var färdig blev det undersökning. Livmodertappen är helt utplånat, öppen 1 cm och hon kände bebisens huvud.
Vi fick åka hem igen (skönare att vara hemma) och komma tillbaka när värkarna blir starkare.
Bm trodde att det inte skulle dröja så länge, kanske några timmar.
Blödningen var inget farligt, den kom från att livmodertappen försvunnit och att hela slemproppen släppt.

Jag är fortfarande hemma... Har sovit ganska bra inatt, även om jag vaknat av att jag har haft ont emellanåt. Så nu går jag här och väntar ännu mer...

Vi gick en promenad igår, och det gjorde ont, men inte mer. Får ta och gå ut i det fina vädret idag med, för nu ska Sprattel ut!

/Jessa

4 kommentarer:

Linnéa sa...

Spännande spännande!!! Precis likadant var det för mig, det där med blodet, jösses vad rädd jag blev :P

MaskeradeKamelen sa...

Äntligen!! Skönt att det börjar hända saker..

För mig började värkarna 4 timmar efter en teckningsblödning när Emunah föddes.. och två timmar efter teckningsblödning när Gideon föddes. Och då var det bara små blödningar ändå.

Nu har du snart bebis hos dig!! Lycka till med allt! Hoppas förlossningen går smidigt.

Kram från Maria

Annelie sa...

Ja, jag hoppas också att förlossningen ska gå smidigt och att ni ska må bra allihopa. Hoppas på att kanske få ett telefonsamtal inatt?

Timea sa...

Bebisen verkar vara på väg! Vad spännande!!! Lycka till med förlossningen som närmar sig.
Kram