Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

söndag 21 augusti 2011

Karlskrona tur och retur

Efter en sömnlös natt packade vi igår morse bilen och åkte mot Karlskrona.
Skönt att komma hemifrån en dag!
Målet med resan var boksläppet och signeringen av Kim M Kimselius två nya böcker.

Oskar, som inte sovit så mycket på natten utan mest bökat runt i sängen, somnade innan vi kommit ut ur Hindås och sov ända till Växjö.
Vi stannade och fikade kaffe och macka på en kall rastplats. Så mysigt!

Väl framme i Karlskrona hittade vi både en parkering och bokaffären utan problem =)
(Med lite hjälp av en gps...)
Mycket folk i bokaffären och en trevlig stämning.
Kim blev glad när vi kom, och jag var glad att få träffa henne igen.

Efter signeringen så gick Kim, hennes man , jag, Hans och Oskar och fikade och pratade.
Oskar hade spring i benen, så han och Kim försvann iväg, det visade sig sen att de hittat en monter med fina pappersfåglar.
Om ni klickar på länken ovan så finns det bilder på Kims blogg.

När vi sagt hejdå så gick jag, Hans och Oskar runt och tittade lite i affärer.
En väldigt mysig och fin stad. Nästa gång vi åker dit så blir det med övernattning.
Resan hem gick oxå bra, Oskar sov en stund, men var annars på bra humör.
60 mil i en bil gick jättebra!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Oskar har varit ute på gården en stund och lekt med kompisen Ellen. De är så söta ihop, idag var det både puss, kram och bebisprat =)
Rätt som det var så ropade Ellen: OSKAR! Så gulligt!

Nu sitter jag på jobbet, de ringde innan och frågade om jag kunde jobba.
Blev lite nervös innan jag skulle åka, men när jag väl kom hit var det som om jag inte varit härifrån =)
Lite jobbigt att åka från Oskar bara... Men jag hoppas att han sover gott, och Hans är ju hemma hos honom.

Hoppas ni får sova gott inatt!




Inga kommentarer: