Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

torsdag 30 april 2009

Antibiotika, igen...

Jobbat 7:30-16 idag. Har varit en lugn och skön dag, kunnat sitta ute i solen en hel del. Brukarna har givetvis oxå varit med.
Känner i ansiktet att jag fått lite sol...

Ringde öron vid 10:30 som jag skulle, och svaret på bakteriodlingen hade kommit. Det var bakterier, så nu blir det antibiotika igen... 9 veckor sen sist, så kroppen har väl precis hämtat sig efter förra gången.
Apoteket är ju inte öppet imorgon, och idag har jag inte hunnit. Men jag har gått med den här kula i 12 veckor, så jag kan nog vänta till på söndag.
Ska ju ut och svira på Lygnevi på lördag. Jag är inte ute så ofta, så antibiotikan får vänta några dagar.
En del säger att man kan dricka alkohol samtidigt utan att nåt händer, och en del säger att man inte ska göra det. Jag vill inte riskera att behandlingen inte ska ta om jag dricker, så jag väntar.

De skickade iväg på nåt annat prov oxå, vet inte riktigt vad, men det skulle ta 3 veckor.

Nu har vi precis varit nere vid Per-Andersgården och sjungit in våren. Det var lite mysigt!

Imorgon är det iväg till jobbet tidigt igen, sen är jag ledig helgen.
På lördag ska jag som sagt till apoteket, sen ska jag nog en sväng till Elinor och David oxå. David saknar mig visst igen, han har till och med berättat för dem på förskolan att han saknar mig.

Nu måste jag gå och duscha känner jag, det blir varmt att gå i jobbarskor en hel dag... =)

Önskar alla en trevlig valborgsmässoafton!

/Jessa

Inga kommentarer: