Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 7 augusti 2009

Sitter i soffan...

Här sitter jag och sitter... Har suttit i soffan sen 5-tiden, nu är klockan 06:30...

Igår när jag vaknade så kom jag inte upp ur sängen... Så fruktansvärt ont i höger skinka och ner i benet... Så ont att jag inte kunde röra mig. Hans försökte hjälpa mig upp, men det gick inte. Till slut grät jag så jag inte kunde andas.
Hans ringde 112 och ambulansen kom, de kände på pulsen i foten som var bra, och det syns inget konstigt på benet. De fick iaf upp mig ur sängen och sa att jag skulle ringa vårdcentralen på morgonen. Både de och jag tyckte att det blir bra, naturligtvis fick jag ringa igen om det inte gick över.
Jag har haft ont ett par mornar, men det brukar släppa bara jag kommer upp och tar ipren och alvedon.

Jag linkade upp och det släppte efter ett tag, men kom tillbaka flera gånger under dagen.
Ringde vc och blev ordinerad att ta diklofenac och alvedon.
Vaknade kl 5 idag med smärta, men jag kom iaf upp själv. Sen har jag suttit här... Det blir ju en ond cirkel, jag vet att jag måste röra mig och slappna av, men rätt som det är så kan jag inte lyfta benet. Hoppas det går över fort! Tycker inte diklofenaken hjälper bättre än ipren, men det är väl bara att stå ut... Annars får jag väl ta en tablett av Hans, fast jag blir snurrig av tiparol...

Idag ska vi åka ner till Göteborg. Vi var nere med vår gamla dator som Hans föräldrar fått av oss, men jag måstefixa med tangentbordet och musen som jag inte fick till att fungera sist. Lite konstigt, för det fungerade hemma... Så vill de ha bredband till oxå, så jag har lovat att hjälpa dem.
Hans pappa frågade mig om jag kunde lära honom hur datorn fungerar, så det ska jag försöka göra oxå. Kul att kunna hjälpa till!

Söker lägenheter för fullt, men har inte fått nåt napp ännu... Men det är bara att fortsätta söka.

/Jessa

Inga kommentarer: