Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

lördag 22 augusti 2009

Veckan som var

Jag ringde vårdcentralen i måndags, de kunde inte hjälpa mig just då utan jag fick en telefontid igår (fredag)...
Det har iaf varit bättre i benet, så jag trodde att det kanske gått över. Tills i torsdagskväll... Det small till i benet och jag kunde inte stödja på det...
Läkaren ringde iaf igår, och jag fick andra värktabletter. Dagarna funkar ganska bra, det är när jag lägger mig som det är värst. Nu fick jag citodon som jag kan ta på dagen och orudis som jag ska ta till natten. Tog en orudis igår, och har sovit hela natten! Kom till och med upp ur sängen utan problem! Hoppas det håller i sig!

Igår var vi i Göteborg och hälsade på Hans föräldrar. Jag hjälpte Anna-Greta att skaffa bredband, vi tog ett mobilt så vi slipper alla kablar. Det funkade jättebra! Så nästa gång vi åker ner ska vi ha en liten datakurs. Har skaffat henne en mailadress, så nu ska vi lära henne MSN oxå. Ska nog gå bra, för de är verkligen intresserade båda två.
Jag lärde mig när jag lärde ut dataprogrammen på jobbet att det går mycket lättare om personen som ska lära sig är intresserad och vill lära sig, så jag tror det ska gå bra.

När vi åkte hem var vi inne på ICA Kvantum i Landvetter och kollade. Fixade även så vi har självscanning där. Jättefin affär!!! Blir bra att storhandla i, och sen komplettera i Hindås när det fattas något.

Idag händer det inte så mycket. Jag ska gå igenom garderoberna i "gula rummet", där har vi en massa lakan och gardiner. Hans ska åka till Hajom och lämna av vårt matporslin. Anna-Karin och hennes familj har samma porslin som vi haft, så de får ta det som de vill ha. Jag vet hur bra jag tyckte det var när jag fick av Carina. Det är alltid nåt som går sönder (iaf när jag diskar...) och då är det bra att ha extra.
Beställde köksgardiner från jotex häromdagen, och där har vi även beställt nya tallrikar.

Undrar om man kanske kan komma ut på en liten promenad idag oxå... Hoppas!

/Jessa

Inga kommentarer: