Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

lördag 26 juni 2010

Midsommardagen

Det var en trevlig midsommarafton/75-årskalas igår. Mycket folk som man inte träffar så ofta. Vi stannade inte så länge, åkte hem vid 19:30. Jag hade ganska ont, och magen var konstant stenhård...
Väl hemma kom det några värkar med mindre mellanrum. Gick och la oss vid 23-tiden och jag lyckades somna. Vaknade vid 00:10 att jag hade väldigt ont! Sen var jag uppe till 02:30... Blev inte bättre...
Ringde förlossningen och frågade om råd, jag vet ju inte hur det ska kännas...
Fick komma in på kontroll.
När vi nästan var framme vid Östra så försvann allting... CTG-kurvan visade inte en enda värk... Tyckte det var lite pinsamt, men det kan visst vara så sa barnmorskan. Så vi åkte hem och la oss igen. Var hemma vid 5-tiden, och då var det skönt att sova!

Har iaf fått förklarat för mig på ett bra sätt när det är dax att åka in.
Nästa gång blir det tredje gången gillt, och då ska Sprattel med hem!!!

Idag är det en riktigt slöardag, vilket är förståligt efter nattens äventyr...

Hoppas ni haft en bra midsommar!

/Jessa

2 kommentarer:

Timea sa...

Jag tror att er bebis kommer snart :-). Det är så spännande!!
Kram

Marre sa...

Ja visst är det spännande=D=D=D=D
ÅÅHH!!!!!!
Kul kul=D=D