Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

söndag 15 augusti 2010

Lite kort

Väldigt arg... Sover gott i babysittern

Lite ledsen...


Med kusin David



Hos farfar


Jag som tänkte jag skulle skrivit förra söndagen... Tiden går så fruktansvärt fort! Hänger inte riktigt med längre...
Förra lördagen var jag och Oskar på möhippa. Min äldsta och första bästa vän ska gifta sig.
Vi åkte hemifrån kl 8, och var hemma kl 18:30. En lååång men rolig dag!
Vi började med att välla in och överraska Madde, sen vart det fika. Alla hade med sig en personlig liten present som hon skulle öppna och gissa vem det var ifrån.
Av mig fick hon en cd-skiva med filmmusiken från Dirty Dancing. Hon gissa de rätt med en gång, inte så konstigt vi kollade på den säkert 100 gånger (jag skojar inte, hade tom spelat in filmen på kassettband så jag kunde lyssna på den...)
Efter fikat dansade vi linedance, jättekul! Oskar sov gott fast det var ståhej runt omkring.
När vi hade ätit pastasallad så var det tipspromenad och femkamp. Jag inte med på femkampen, min kropp har inte riktigt hämtat sig från alla extrakilona under graviditeten...
Sen åkte jag och Oskar hem, på kvällen hade de fest ihop med svensexan, och det kände jag inte riktigt för.
I onsdags var vi på bvc, Oskar väger nu 5310 g. Ingen mätning, men det hoppas jag att det blir i veckan. Vi ska dit på torsdag på extrakontroll. Jag har slutat amma, så hon vill se att han går upp i vikt ordentligt. Det funkar inte med amningen längre... Jag hade mycket mjölk, men han ville inte. Jag mår inte bra av att ha skrik och panik vid matningen, det ska vara en mysig stund!
Igår var vi med mamma och pappa på marknad i Vrigstad (utanför Vetlanda). En mysig men väldigt varm dag! Efter marknaden så träffadevi mormor, morbror, mormors bror med fru och mammas kusin. Hade en trevlig stund! Det var första gången jag träffade mormors bror med familj. När vi åkte hem stannade vi på en restaurang i Värnamo. Jättegod mat och trevlig service! Vi satt ute och åt, och det var inga problem att ha med hunden. Hade inte gått att lämna honom i bilen, så det var snällt att han fick vara med så vi kunde äta!
Idag har vi haft en riktig slödag, Oskar ville inte riktigt sova inatt (blev kanske för mycket sömn i bilen igår?), så vi har bara tagit det lungt. Var på en liten promenad innan, men det är det enda som hänt här idag.
I veckan som kommer nu ska jag ut på skojakt... Bröllop på lördag och jag har inga skor som passar efter graviditeten... Hoppas jag lyckas hitta ett par sköna som inte kostar för mycket...
Ha en trevlig vecka!
/Jessa


1 kommentar:

Marre sa...

Vad fina bilder!
Han växer=D
Kul att ni kom iväg på roligheter.
Längtar så efter mitt pyre.

Önskar dig oxå en trevlig vecka=D

Kram kram!