Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 27 augusti 2010

Vårdcentralen och Östra

Har fortfarande en kass mage, även om jag inte behövt gå på toa lika mycket idag.
Har även haft som mensvärk och ömhet...
Så idag ringde jag till vårdcentralen. Läkaren sa att jag var tvungen att åka till gyn, så jag fick en remiss till Östra. Hon var rädd att det var en infektion. Jag har oxå haft de tankarna, men förra gången (efter muskelknuteoperationen) så hade jag hög feber, så jag tyckte det var konstigt om det var det nu.
Det blev till att skaffa hundochbarnvakt (tack mamma och pappa!), och sen att åka till Östra.
Blev en grundlig undersökning, men allt såg jättebra ut. Har en muskelknuta kvar högt upp och framåt som var 3 cm, men den visste jag om. Det var en liten knuta de inte tog bort, men nu verkar den ha växt.
Läkaren trodde att det var tjocktarmen som var irriterad, och det är väl inte så konstigt med tanke på hur mycket tid jag spenderat sittandes på toa denna veckan...

Innan ikväll har vi haft mys och tittat på Dobidoo, nu är det Natt på museét 2 som går på tv medans vi sitter vid varsin dator. Tröttnade på att texten inte stämde...

Snart dax att gå och lägga sig. Hoppas magen lugnar sig och att vädret är bra imorgon, så kanske man kan gå ut på en liten promenad med man, vovve och bebis =)

/Jessa

1 kommentar:

Marre sa...

Vad skönt att det inte var nån infektion.
Hoppas verkligen att du kryar på dig, inte kul att vara dålig i magen!
Kram!!