Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

fredag 13 mars 2009

Harry Potter frågesport




Har köpt ett frågespel med Harry Potter (Jag älskar ju de böckerna!)


Eftersom jag inte har nån att spela med här hemma, så testar jag era kunskaper om ni vill. =)




1.Vad heter Hagrid i förnamn?


2.Alla syskonen Weasley har tillhört samma elevhem. Vilket?


3.Vem gick Hermione med på skolbalen?


4.Vad heter professor Snape i förnamn?


5.Har Voldemort rent trollkarlsblod?


6.Vem eller vilka får Harrys vinstpengar från turneringen i magisk trekamp?


7.Vad heter herr och fru Weasley i förnamn?


8.Hur många syskon har Dumbledore?


9.Vem spökar på tjejtoaletten?


10.Vilken sorts varelse är Hagrids mamma?


11.Vad kallas familjen Weasleys hus?


12.Vad har Remus Lupin för åkomma?


13.Det finns sju böcker i serien om Harry Potter. Vad heter den tredje boken?


14.Vad heter Rons syskon?


15.Vad gör ett polujuice-elixir?


16.Vad använde sig Hermione av för att hinna med extra många lektioner i bok tre?


17.Vad säger man för att tillkalla en fotboll med magi?


18.Hur uttalas "Den dödande förbannelsen"?


19.Vem kallade sig Tagghorn som ung?


20.Det bor en husalf på Grimmaldiplan 12. Vad heter han?




Lycka till!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Ojojoj... Jag ska svara när jag har lite mer tid och ork... ;-)

JCA sa...

Jag skulle kunna chocka dig och slå upp alla svaren på internet, men jag orkade inte... Kan ju ingenting om Harry Potter ju :-p

Jessica sa...

Men du kan ju försöka. =)

Anonym sa...

gud vad lätta frågor <3 :D

Anonym sa...

1. Rubeus
2. Gryffindor
3. Victor krum
4. Severus
5. Nej halv-blod
6. Fred och George Weasley
7. Arthur och Molly
8. Det beror på för han hade en syster och en bror men systern dog, så han har haft två syskon
9. Missnöjda Myrtle
10. En Jättinna
11. Kråkboet
12. Han är en varulv
13. Harry Potter och fången från Azkaban
14. Ginny, Fred, George, Percy, Charlie, Bil
15. Det gör att man kan ändra sitt utseende till någon annans om man har dna från personen
16. En tid vändare
17. Accio fotboll
18. Avadakedavra
19. James potter = Harrys pappa
20. Krake