Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

tisdag 17 mars 2009

Öron

Har varit på återbesök på öron i Skene idag för min körtel. Hon var nöjd med att behandlingen hjälpt, MEN det är en liten kula kvar i öronspottkörtlen. Ska tillbaka om 6 veckor, och är den kvar då så kommer hon sticka in en nål och ta prov på den. Hon sa att det kan vara en sammanväxning, eller nån sort av liten tumör. Men som sagt hon ville ta prov om den var kvar. Oftast är det godartade tumörer, så jag är inte orolig. De har tagit prover förut när jag varit inne, och det har aldrig visat nåt elakartat. Tumör låter väldigt illavarslande, men det behöver det inte alls vara.
Hon sa igen att hon inte vill operera bort körtlen, för då måste man ta bort hela och ansiktsnerverna kan bli skadade. Men som hon sa, måste man så måste man. Blir det svullet igen så MÅSTE jag ringa med en gång, och det är klart att jag gör, vill inte hamna där jag var för 2 år sedan!!!

Nu ska vi äta frukost, sen ska jag hämta posten eller tvärtom. Hans pratar i telefon med Lennart, så jag hinner nog hämta posten först, de brukar prata en stund... =)

/Jessa

1 kommentar:

Annelie sa...

Vad bra att hon var nöjd, Ewa! Hon är så duktig, det är jättebra att hon vill följa upp knölen, och du ska inte alls vara orolig. Huvudsaken är, som du skriver, att du inte hamnar där du var för ett par år sedan!