Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

söndag 3 oktober 2010

Gröt är... gott...???

Oskar fick smaka gröt idag. Han såg tveksam ut för varje sked, men han gapade när jag kom med skeden och ville gärna ha mer.
Vet att det är lite tidigt kanske att börja med fast föda, men han är så matglad...
Vi har fått öka ersättningen till 210 ml, och ändå säger det bara slurp. Så det kanske inte är fel med lite gröt ibland. Bara han är nöjd så är jag nöjd =)
I veckan ska vi till bvc igen, spännande att se hur han växer. Mindre roligt att det är dax för första sprutan...
Idag har jag, Oskar och Skye varit ute på promenad. Oskar satt i bärselen, och det tycker han verkligen om! Det var dock lite krångligt i affären... Ersättningen vi skulle ha står längst ner, och det fanns bara en kvar längst in. Då funkar det inte med en bebis på magen. Fick hjälp av en snäll kund, så det ordnade sig.
Nu tror jag det blir en kopp kaffe.
Trevlig söndag!
/Jessa

4 kommentarer:

Marre sa...

Nej men det var det sötaste hihi=)

Annelie sa...

Det värmer i hjärtat när man träffar på snälla kunder.

Marre sa...

jag måste bara fråga en sak. Kännde du av nåt innan det var dags? Isf hur långt innan? Eller gick vattnet plötsligt då efter du vart på toa=)
Hur länge var det du gick nu?
Jag e så nyfiken nu när det närmar sig för mig hehe=)

Kram!!

Marre sa...

Tack så hemskt mycket för ditt svar. Att det var långt var bra=D för då innehåller det mer fakta;-) & det e det jag vill höra nu, fakta från andras förlossningar=)
Hoppas bara jag slipper gå över så mycket som du gjorde...Man är ju på helspänn hela tiden.

Kram!!