Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

måndag 28 februari 2011

Stora killen

Idag har Oskar kommit på hur man sätter sig upp och lägger sig ner.
Från mage lägger han sig i krypställning och så sätter han sig upp.
Han kryper inte framåt än, men det kommer nog snart.

Han ramlade ner i leksakslådan idag igen, ställde sig upp mot den och siktade in sig på en leksak.
Hoppsan så stod han på huvudet i lådan...
Jag hann få tag på ena armen, så det blev inte så farligt, men bra rädd blev han...
Efter lite gos med napp, snuttefilt och Evert i mammas knä så var han redo att gå ner på golvet och leka igen =)

Idag blir det ingen öppna förskola för mig, för jag ligger och sover, men Hans kanske går med Oskar. Får väl se hur de gör. På torsdagar är det upp i församlingshemmet, så jag tänkte gå dit då. Kul att komma ut och träffa andra föräldrar, och jag tror att Oskar tycker om att träffa andra barn.

I kväll blir det linedance för mig. Har missat 2 veckor, först hade jag migrän och förra veckan var jag trött. Men imorgon ska jag gå. Det är så kul!

Oskar har börjat vinka hejdå. Hjärtat smälter när han säger hejdå när jag går till jobbet, det ser så gulligt ut! När mamma och pappa var hemma och åt lunch hos oss i lördags så vinkade han dock inte hejdå förrän dörren var stängd, så de fick inte se...
Om man frågar vart lampan är så tittar han på den och säger "mpa".
Ska försöka att filma hans framsteg, det är inte alltid så lätt, för han gör inte alltid saker och ting på beställning. Sen brukar han bli blickstilla när man tar fram kameran, och då är det inte lätt att filma.

Hoppas ni sover gott! Det ska jag göra när jag kommer hem.

/Jessa

2 kommentarer:

Marre sa...

Hej & hå här går det undan.
Lucas blir lite små grinig när vi tar fram kameran *fniss* speciellt när det rör sig om mobil kameran. Han är nog trött på den, jag har filmat flitigt=)

Kram!!

Tea sa...

Börjar verkligen bli en stor kille!