Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

onsdag 28 januari 2009

Förhandlingen...

Ja, vad ska man säga om förhandlingen...
De är fast beslutna om att vi måste spara, och att vi ska vara en vaken och en som sover halva natten. MEN, så länge som tanten vi vänder en gång i timmen finns kvar i livet får vi vara två som vi är nu. Känns som en väldigt konstig situation, att det ska bero på en boende, det kan ju lika gärna komma fler boende som blir dåliga. Jag menar, de bor ju där av en anledning, att de behöver hjälp. Ska det då inte finnas personal så att det räcker till?
För att vi ska kunna gå 2 pers på natten så ska de dra ner en heltid på dagen, vilket innebär att vi på natten ska göra ännu mer. Hur detta ska gå till vet jag inte, ibland får vi ju inte ens sitta och äta vår mat som det är nu.
Vi kan ha upp mot 20 larm per natt, men larmen räknas inte in i det vi gör, utan de räknar bara tillsyner/vändningar/byten...
Så mitt vikariat beror alltså på hur länge en boende finns i livet... Totalt sjukt!!!

Sen när någon ska ha en tjänst där man sover halva natten, kan det vara så att man får sova 45 minuter, sen jobba, sen kanske man får sova 2 timmar, sen jobba... Kommer man inte upp i 5 timmar OSAMMANHÄNGANDE sömn, så spelar det ingen roll, det jämnar ut sig en annan natt.
Jag kommer inte jobba på en sån tjänst, det är inte mänskligt, hur 17 ska man kunna sova när man aldrig vet om man blir väckt, och hur mår man då egentligen???
Det är väldigt många frågetecken i mitt huvud just nu, och jag förstår verkligen inte hur de där uppe tänker...

Jag fortsätter söka jobb som jag gjort innan, och hoppas verkligen att jag får nåt! Trivs jättebra på Toftalyckan, men nu känner jag bara en stor osäkerhet, vem vet, jag kanske inte har nåt jobb nästa vecka för att en boende inte finns kvar...
Har fått erbjudande om sommarjobb i Hyssna, och tackat ja till det idag. Vet att jag får jobba i Överlida som sommarobb, men känner att Hyssna är närmare, och J-O var först med att fråga.

Vet inte om det går att förstå nåt av det jag skrivit, men annars får ni fråga.

Nu ska jag ta hand om disken.
/Jessa

1 kommentar:

JCA sa...

Förstår att det känns jättekonstigt!!! Det är ju inte klokt ju... Hur tänker folk egentligen???