Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

torsdag 22 januari 2009

Massa jobb

Jag har som sagt jobbat i Kinna hemtjänst igår kväll, idag på dagen och ska jobba imorgon på dagen. Har bara ledigt helgen och jobbar sen mån, tis, torsdag natt och går sen på mitt vanliga schema. Så jag är inte ledig så himlans mycket.
Idag ringde J-O och frågade om jag kunde vara i nattpatrullen i helgen, jag tackade nej, för jag måste vara ledig nån gång.
Hade precis kommit hem, så ringer Lisbeth och frågar om jag kan jobba inatt i patrullen , det gick ju inte heller eftersom jag jobbar dag imorgon.
Kl 20:30 ringer en personal på Björkeberga och frågar om jag kan jobba för henne inatt, hon hade blivit sjuk. Gissa vad jag svarar? 20:45 ringer en kvällspersonal från Björkeberga och frågar om jag kan jobba inatt... Hmm...
Undrar vad det var för sjukdom eftersom hon ringde sig sjuk så sent... Det är inte så lätt att ringa in nån till en hel natt typ när natten börjar...

Så jag hade kunnat fått jobba dygnet runt om jag hade velat.

Nu ska jag sova. Ska upp kl 06 imorgon igen.
/Jessa

1 kommentar:

Annelie sa...

Ojoj, tur att du är så självsäker så du kan säga nej i alla fall, det är inte så lätt alla gånger som vikarie!! Men du är ju inte ny i jobbet längre, och då blir det lättare. Jättekul att du är efterfrågat, härligt för självförtroendet!!