Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

tisdag 2 februari 2010

Andra halvlek

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 2 feb 2010.
Din graviditet startade Ons 16 sep 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 30 sep 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 140 av 280. (50%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 22 jun 2010
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu har vi gått halva tiden. Känns helt otroligt!
Börjar känna att det är en bebis som bor i magen, speciellt på kvällarna.
Känns helt otroligt!
Mindre roligt är att fötterna är väldigt svullna, idag har jag inte fått på mig kängorna.
Är ju passande nu när det kommer så mycket snö...
Dessutom har jag börjat känna av foglossning.
Söndagen var inte rolig att jobba när jag jobbat hela helgen...

Kanske finns en möjlighet att jag kan få jobba natt det sista innan jag går. Det är inte lika tungt då man inte behöver ta upp och lägga. Men vi får se hur det blir.

Skönt att jag bor nära jobbet nu, inte kul att köra långt i det här vädret...

Ha det gott!

/Jessa

1 kommentar:

Marina sa...

Oj vad såännande, halva tiden=D

Jag ska göra grav test den 16 ruvar dagen. Hoppas hoppas=)

Ha en fortsatt trevlig kväll=)