Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

tisdag 11 januari 2011

BVC med läkarbesök

Idag var Oskar på bvc-besök med sin pappa.
Jag hade jobbat och låg kvar i sängen och sov gott.
Förra veckan valde jag att inte sova så mycket när jag jobbat, och det slutade med migränanfall, och det vill jag inte ha igen.
Det gick bra på bvc och läkaren var nöjd med Oskar. Han väger nu 8270 g och är 67,4cm lång.
Han hade inte gått upp så mycket i vikt, men det beror nog på tänderna. Han har haft ont och feber och kinkat lite med maten.
Nu är han ju stor ändå, så det är ingen fara.
Jag tittade han i munnen innan och då ser det ut som om den andra tanden fram nere är på väg. Det var en liten spricka i tandköttet.
Oskar tycker att hans mamma är jobbig som vill titta i munnen hela tiden, men det är så gulligt med de första tänderna =)
Läkaren tyckte att han var en stark, stabil och glad kille =)


Nu ska jag till affären och se om jag hittar nåt gott att äta inatt när jag jobbar.

/Jessa

Inga kommentarer: