Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

torsdag 27 januari 2011

Dag 18: Din bästa födelsedag

Jag har haft många bra födelsedagar, fast nu för tiden hoppar jag gärna över att fylla år...
Kommer inte ihåg den "bästa", hade alltid barnakalas med tårta och firande när jag växte upp, men en födelsedag har fastnat i minnet.

Jag fyllde 7 år och hade vattkoppor...
Jag gick på lekis, men fick vara hemma pga sjukdom. När man gick i skolan och på lekis var höjdpunkten att fylla år, då blev man lite extra uppmärksammad.
På lekis ritade vi alltid en teckning till den som fyllde och så sattes de ihop till en liten bok.
Alla sjöng och fruktstunden blev en glasstund =)
Jag var hemma...
Minns att min lekisfröken (det kallades inte förskollärare på min tid...) kom hem med en grattisbok och en krya-på-dig-bok med teckningar.
Jag hade kalas på min födelsedag, de som hade haft vattkoppor kom och grattade mig.
Har ett kort där jag sitter som en prickig korv framför tårtan med ett ljus som en sjua på.
Min kusin var med på kalaset, senare visade det sig att han inte alls hade haft vattkoppor som hans mamma trodde.

Barnkalaset blev några veckor senare, så jag blev ganska ordentligt firad fast jag vart sjuk.

/Jessa

Inga kommentarer: