Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

måndag 3 januari 2011

Dag 3: Dina föräldrar

Jag har världens bästa föräldrar!
De har alltid funnits och finns alltid där när man behöver hjälp, det är bara att höra av sig så ordnar det sig.

Min mamma och pappa gifte sig 1976, och jag föddes 1977.
En av dem har alltid varit hemma, så jag har aldrig behövt vara på dagis/fritids.
Pappa jobbade skift på en fabrik och mamma städade i en affär.
När lillebror kom så jobbade mamma som dagmamma, så då var hon hemma hela tiden.

Varje sommar tog mina föräldrar oss 5 syskon och en hel del packning och åkte i väg på semester. Flera år var vi i Blåsjön (norr om Östersund), en bilresa på 120 mil...
Tänk vilket tålamod de måste haft!

Mina föräldrar är fortfarande gifta och bor under samma tak, det känns lite ovanligt i dagens samhälle många av mina vänners föräldrar har valt att gå skilda vägar...

Jag hoppas att jag och Hans blir lika bra föräldrar till Oskar som mina föräldrar är till mig!

/Jessa

2 kommentarer:

Marre sa...

Vad härligt & inte minst tryggt.

Fick du mitt mail föresten?

Kram kram=)

Marre sa...

Tack för ditt svar=D
Jag har givetvis inte hunnit prata med min andra hälft ännu...men jag kom & tänka på att han vill ge mig sina pappa dagar, visst 60 dagar ska han ta ut annars förlorar han dom och det e ju dumt.
Jag tänkte också att det skulle vara fint att vara hemma i sommar. Enligt mina uträkningar kommer det att gå ifall jag har hans dagar (att vara hemma i sommar menar jag).

Tog Hans ut sina dagar??